Vyrobené motory Škoda Fabia I (1999-2007)
- Benzínové motory:
- 1.0 MPI (37 kW/50 k)
- 1.2 HTP (40 kW/54 k, 47 kW/64 k)
- 1.4 MPI (44 kW/60 k, 50 kW/68 k, 55 kW/75 k, 74 kW/100 k)
- 2.0 MPI (85 kW/115 k)
- Dieselové motory:
- 1.4 TDI (55 kW/75 k)
- 1.9 SDI (47 kW/64 k)
- 1.9 TDI (74 kW/100 k, 96 kW/130 k)
Najbežnejšie problémy Škoda Fabia I (1999-2007)
Ak to chceme konkretizovať po jednotlivých generáciách, tak u Škody Fabia I sa najčastejšie stretávame s týmito chybami, na ktoré si treba dávať pozor:
- Problémy s motorom:
- 1.2 HTP: Tento motor je známy zvýšenou spotrebou oleja a problémami s rozvodovou reťazou, ktorá sa môže vytiahnuť alebo prasknúť.
- 1.4 16V: Tieto motory majú tendenciu k úniku oleja cez tesnenia, najmä v prípade zanedbanej údržby.
- TDI motory: Pri dieselových motoroch sa môžu objaviť problémy s turbodúchadlom alebo EGR ventilom (systém recirkulácie výfukových plynov).
- Elektronika:
- Chyby v elektrickom systéme, napríklad zlyhávajúce senzory ABS alebo problém so spínačom brzdového svetla.
- Poruchy komfortnej elektroniky, napríklad centrálne zamykanie alebo stierače.
- Podvozok:
- Rýchle opotrebenie silentblokov predných ramien, čo spôsobuje hlučnosť a zhoršené jazdné vlastnosti.
- Korózia brzdových rúrok, hlavne na starších modeloch.
- Prevodovka:
- Manuálne prevodovky môžu trpieť na opotrebenie synchronizácie, hlavne na 2. a 3. stupni.
- Poloautomatické prevodovky (napríklad Tiptronic) majú tendenciu k poruchám spojky a riadiacej jednotky.
- Korózia:
- Staršie modely môžu trpieť koróziou, najmä na prahoch, dverách a kufrových dverách.
- Klimatizácia:
- Klimatizačný systém môže mať problémy s netesnosťou chladiaceho média alebo zlyhaním kompresora.
Naše odporúčania pri kúpe ojazdenej Fabie I:
-
- Skontroluj servisnú históriu, najmä výmenu rozvodov a oleja.
- Pri skúšobnej jazde si všimni hlučnosť podvozku, funkciu prevodovky a či nie sú prítomné neobvyklé zvuky.
- Dôkladne prezri karosériu, či nevykazuje známky korózie.